AKTUALITY
Kočky v 7. A
Lucie Zoulová | 19.2.2020 | 7. A, Český jazyk
Do projektu Kočka se minulý týden zapojila i 7. A. V hodinách češtiny jsme se kočkovali s tematickými kvízy, hrami a křížovkou. Zaměřili jsme se i na kočky v literatuře od kocourka Mikeše po kočičího démona Kocomoura z Mistra a Markétky od Michaila Bulgakova. Také jsme si vyzkoušeli porozumění textu, v rámci kterého jsme kupříkladu zjistili, co je to depozit a jak se liší od útulku, a také kdo to byla egyptská bohyně Bastet a jaký měli vztah ke kočkám staří Egypťané. Celý projekt vyvrcholil setkáním žáků do projektu zapojených tříd (5. A, 6. C a 7.A) s dobrovolníky z depozitu Bastet. Žáci se mimo jiné dozvěděli, jak postupovat při nalezení zatoulané kočičky, poučili se o prospěšnosti kastrace a vyslechli si několik jímavých příběhů o kočičích nalezencích. Během setkání byly také vyvráceny některé mýty o kočkách, včetně faktů, že toxoplazmóza se chytí spíše ze špatně omyté zeleniny než od kočky nebo že kočka opravdu nemá devět životů, ale jen jeden, který by měl její kočičí člověk opatrovat. A když nám jde černá kočka přes cestu, neznamená to, že budeme mít smůlu. Znamená to, že někam jde. Na celé setkání dohlížela dvojice depozitních kočiček, šibal Charlie a klidná kočička Fanynka, se kterými se děti mohly v průběhu setkání pomazlit. Nakonec někteří žáci darovali depozitu granule a kapsičky pro jejich kočičí svěřence. Ohlasy k celému projektu byly v 7. A velmi kladné. Ve zpětné vazbě zaznělo: „Více takových projektů!“ a „Měli bychom takové věci dělat častěji.“ Žáci také oceňovali, co depozit pro kočičky dělá: „Jsem ráda, že to dělají, že dají kočkám lepší život, zajistí jim operaci, aby byly zdravé a šťastné. Prostě super!“
A my učitelé už přemýšlíme nad dalšími projekty!