AKTUALITY

Rozvíjení kritického myšlení v angličtině

Oldřiška Buchanan | 7.2.2023 | 7. A, Anglický jazyk

Po zaslouženém odpočinku během vánočních prázdnin jsme v hodinách angličtiny reflektovali, co pro nás Vánoce znamenají pomocí aktivity pětilístku z metody E-U-R.

E-U-R je hojně využívaný model pro přirozený proces učení, kde je kladen důraz na objevování a spontánní učení. Zkratka E-U-R znamená evokaci, uvědomění si významu informací a reflexi.

Pětilístek je sice na první pohled jednoduchá aktivita, ale v kombinací s nutností použít cizí jazyk je i pro studenty 7.třídy poměrně náročná. I přesto se vyplatí jej do výuky zařazovat, protože je velmi efektivní při aktivizaci studentů ve výuce a zároveň podporuje kritické myšlení. My jsme tentokrát využili pětilístek  k uvedení tématu Vánoc. Aktivita nám pomohla při objevování toho, co žáci již vědí a jaké nápady k tématu přinášejí. Posléze jsme společně nad vytvořenými výstupy diskutovali a zkoušeli se vtělit do pocitů autora jiného pětilístku. Vše v angličtině, což ne pro všechny bylo snadné, ale diferenciování dílčích klíčových otázek a aktivit vedlo k hlubšího porozumění angličtiny a ke zvýšení sebedůvěry a nezávislosti studentů.