AKTUALITY

Pohyb ve výuce angličtiny

Oldřiška Buchanan | 11.5.2024 | Anglický jazyk

V dnešní době, kdy se stále více dětí potýká se sedavým životním stylem, je důležité hledat způsoby, jak do výuky začlenit více fyzické aktivity. Tuto potřebu si uvědomuje nejenom MŠMT, ale také mnoho učitelů na naší škole.

Jakmile to počasí dovolí, trávíme hodiny Aj s 8.A pravidelně venku aktivním pohybem. Naposledy jsme například běhali a sbírali slova v angličtině, která jsme pak skládali do smysluplných vět. Dále jsme v týmech pracovali na dalších lexikálních problémech a výzvách.

Výsledky renomovaných výzkumů nabízejí důležité postřehy o smysluplném učení, když mají studenti ve svých hodinách fyzický pohyb. Ukázaly se totiž významné rozdíly mezi předtestovou a potestovou motivací pro učení a osvojení slovní zásoby, když učitelé vystavili žáky zábavným fyzickým aktivitám (Pacheco et al., 2022).

Co víc, mnoho studií prokázalo, že fyzická aktivita má zásadní vliv na schopnost adolescentů odolávat stresu, na jejich duševní zdraví a mezilidské vztahy (Yang et al., 2021). Toto jsou další důležité aspekty, které podtrhují přínos zapojení pohybu do výuky.

Zkušenosti z naší školy ukazují, že inovativní přístupy kombinující pohyb a výuku cizích jazyků mohou vést k efektivnějšímu a zábavnějšímu učení a shodují se tak s výsledky zahraničních studií. Věříme, že tato inspirace může být přínosná i pro další instituce a pomoci žákům rozvíjet nejen jazykové dovednosti, ale také celkové zdraví a well-being.