AKTUALITY

Lyrika a výtvarné zpracování aneb Black Poetry

Lenka Konopková | 3.6.2021 | Český jazyk

Možností, jak pracovat s lyrikou, je mnoho. Jakou využila Lenka Konopková ve třídách, kde učí?
V rámci dílen čtení se v květnu žáci 6.a,b,c a 9.c věnovali poezii. Nejprve si náhodně vybrali text a podle dosavadních znalostí si zopakovali znaky prózy a poezie, epiky a lyriky. Poté se metodou čtyř rohů rozdělili do čtyř skupin a charakterizovali obecně i ukázkou ze svých textů konkrétní druh lyriky.
Poté své texty sdíleli a vybrali si ten, který jim slušel nejvíce. V nabídce byly také písňové texty. Nejvíce byla zastoupena lyrika milostná, vždyť je přece květen:) Text následně metodou black poetry zpracovali. Vybrali si slova, která je oslovila, či z různých slov poskládali nové sdělení, význam. Ten pak zpracovali do obrazu. Jejich dílka jsou skvostná, potěšte se také.
 
A Black Poetry v 7C? Jak to vidí Oldřiška Korcová, učitelka českého jazyka?
Když se třída 7.C nechá unést na vlnách poezie, vzniknou krásná díla v duchu Black Poetry.
To pak ten učitelský stůl vypadá úplně jinak…
Děkuji skvělým kolegyním za inspiraci a sdílení!